617 41 95 95 agora@agorasistemes.es

E-commerce

Expandeix el teu negoci, guanya clients

Gestoria i Assessoria en Intermediació Financera

Negociem condicions en finançament

Comerç electrònic

El mercat en línia

Actualment vivim en una societat en constant evolució, on el progrés tecnològic fa que sorgeixin noves formes de comerç amb béns i serveis. Els venedors que aconsegueixen incorporar les noves tecnologies aplicades al seu model de negoci són aquells que aconsegueixen mantenir-se al mercat, evitant un clar procés de selecció natural que provoca que les empreses que no s’adapten a poc a poc vagin perdent quota de mercat i tenint dificultats per competir-hi. És aquí on apareixen les eines que proporciona el comerç electrònic (e-commerce), que faciliten la venda en línia de productes i serveis.

En funció de les diferents tècniques dutes a terme en un e-commerce, es poden distingir tres tipus d’e-commerce: e-commerce B2B, e-commerce B2C i e-commerce C2C, a continuació mostrem en què consisteix cadascun .

Quina forma de comerç electrònic és millor per al teu negoci?

Depenent de quin sigui el teu objectiu final, i al fet que s’especialitzi la teva empresa, s’utilitzarà un tipus d’e-commerce específic.

Per exemple, si la vostra companyia s’especialitza en prestar serveis de programari outsourcing, probablement el tipus d’e-commerce que millor us convingui és el B2B; d’altra banda, si ets un negoci petit que ven productes (de qualsevol tipus), la teva millor opció és fer servir un mètode de B2C, ja que et permet connectar directament amb potencials clients que es troben buscant els productes que la teva empresa pot oferir.

Fiscalitat d’un e-commerce (comerç electrònic)

Quan ens obrim al món i venem en línia a través d’un e-commerce (comerç electrònic), no hem de passar per alt la legislació fiscal a què ens enfrontem.

Són molts els elements a tenir en compte a l’hora de tributar per les transaccions que duem a terme a través del nostre e-commerce, ja que dependran d’aspectes com l’origen i el destí de la mercaderia, el tipus de mercaderia (béns o serveis), els destinataris de les mateixes (B2B, B2C, C2C), … A més dels imports que facturem en conjunt a cada país, que poden fer que ens veiem obligats a donar-nos d’alta a altres països per poder seguir comercialitzant els nostres productes, en els casos en què superem els llindars permesos.

És important que coneguem la normativa i respectem la legislació per evitar sancions per l’incorrecte tractament de l’IVA a les vendes online.

Business to Business

El que seria comerç a comerç, en català. En aquest tipus de comerç, totes les transaccions comercials es realitzen entre empreses, sense cap intervenció dels consumidors finals. Bàsicament, es tracta de relacions entre dues empreses que contracten/treballen amb els serveis de l’altra.

E-commerce B2B

Business to Customer

Negoci a client i és el tipus d’e-commerce més conegut i utilitzat al món. De fet, la gran majoria d’empreses amb plataforma en línia utilitzen aquest tipus d’e-commerce.

Aquest tipus de relació és força senzilla, i passa quan l’empresa ofereix els seus béns i serveis a un client final. Bàsicament, s’enfoca en la transacció realitzada entre la botiga en línia i el consumidor.

E-commerce B2C

Costumer to costumer

De consumidor a consumidor. Quan una persona ven algun article que ja no serveix, una altra persona a través de l’internet, està participant en un tipus de comerç C2C.

Aquest tipus d’e-commerce el veiem diàriament a llocs com Mercat lliure i Craigslist, on usuaris finals estan constantment venent articles personals (normalment usats) que ja no necessiten.

E-commerce C2C

Estem en contacte

Horari

De dilluns a divendres de 8am a 17pm.